УКРАЇНА

05:33

25.07

Влада

Чижа турбують проблеми висвітлення виборів у ЗМІ

0

В законі про вибори президента України залишається чимало правових колізій, які заважають засобам масової інформації складно дотримуватися норм цього документу. Таку думку під час наради про висвітлення ЗМІ виборів президента висловив голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України Іван Чиж. Про це «proUA» повідомили в прес-службі уряду.

Зокрема, за словами Чижа, Закон “Про вибори президента України” з одного боку стверджує, що агітація може здійснюватися в будь-якій формі (пункт 1 статті 58), але не містить чіткого визначення поняття передвиборної агітації, тому інформуючи про кандидатів, ЗМІ не розмежовують поняття передвиборної агітації та інформації про біографію кандидата, діяльність кандидатів, їх ділових якостей, тощо.

Чиж також вказав на те, що пункт 2 статті 60 передбачає агітування у формі публічних дебатів, дискусій, круглих столів, теленарисів, водночас норма не розкриває зміст понять “теленарис”, “виступ”, “круглий стіл” тощо, що унеможливлює розуміння ЗМІ подібних форм передвиборної агітації.

У законі є також недостатньо висвітлені норми, через які ЗМІ можна притягати до відповідальності: зокрема, частина 9 статті 61 говорить про те, що ефірний час за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост президента надається на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата та телерадіоорганізацією. Однак не викладено дотримання ЗМІ певної форми таких угод. “Засоби масової інформації не можуть обґрунтовано, з чітким посиланням на норми виборчого законодавства скласти угоду, яка б слугувала підставою для звільнення ЗМІ від відповідальності”, – заявив Чиж.

Невизначеність є й у пункті 1 статті 102: “Кандидат на пост Президента України, партія (блок) - суб’єкт виборчого процесу мають право оскаржувати до суду або до відповідної виборчої комісії дії чи бездіяльність засобів масової інформації, їх власників, посадових та службових осіб, які порушують встановлений законом порядок діяльності засобів масової інформації під час виборчого процесу, у тому числі стосовно передвиборної агітації, зокрема щодо вимоги спростування опублікованих ними неправдивих відомостей про кандидата чи партію (блок), що висунули кандидата.” За словами Чижа, названі норми регламентують лише порядок оскарження дій або бездіяльності засобів масової інформації, їх власників, посадових і службових осіб, однак незрозуміло, за які саме порушення і яка відповідальність настає.

Чиж також заявив, що є певні неузгодженості між нормами Закону “Про телебачення і радіомовлення”, “Про вибори Президента України” та “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”.

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus