УКРАЇНА

20:42

16.12

Влада

Фахівець назвав би сюжет «Схем» щодо тендеру в «Борисполі», як мінімум, непрофесійним, - Сай

0

Випуск програми Радіо Свобода «Схеми», який стосується результатів тендеру по оренді площ під магазини безмитної торгівлі терміналу D аеропорту Бориспіль, для будь-якого фахівця у цій сфері виглядає, як мінімум, непрофесійною роботою.

Про це заявив президент Асоціації магазинів безмитної торгівлі України Володимир Сай.

«Відразу виникає питання: автори, роблячи акцент на одних деталях, пропускають інші важливі аспекти через свою непрофесійність, чи навмисно замовчують їх, тому що матеріал замовний? Наприклад я більше схиляюся до другого», - заявив він.

На підтвердження своєї точки зору Володимир Сай навів декілька фактів.

«По-перше, у сюжеті підкреслюється, що тендер виграла компанія «БФ енд ГХ Тревел Рітейл ЛТД», що зареєстрована в Бориспільському районі, а «один з світових лідерів у цій галузі швейцарська «Dufry» не була допущена до участі в конкурсі. При цьому чомусь не згадується той факт, що акціонером «БФ енд ГХ Тревел Рітейл ЛТД» є не менш відомий міжнародний оператор безмитної торгівлі, що входить в трійку найбільших і найкращих в світі - німецька компанія «Gebr. Heinemann». А той факт, що «БФ енд ГХ Тревел Рітейл ЛТД» зареєстрована в Україні, говорить про те, що і податки компанія платить в Україні, на відміну від швейцарської «Dufry», - зазначив він.

Також Сай пояснив, чому за умовами тендеру не були допущені іноземні компанії, які не мали досвіду роботи в Україні, щонайменше три роки.

«За нормальних умов таке обмеження було б не зовсім обґрунтованим. Але при цьому треба згадати, за яких обставин проходив тендер в липні 2014 року. Термінал D аеропорту Бориспіль будувався і здавався під Євро 2012. Він був не готовий до експлуатації, але «урочисте відкриття» відбулося до початку чемпіонату. Для того, щоб хоча б частина площ, що були відведені під магазини безмитної торгівлі, не були порожніми, було запрошено компанію ANP з Донецька, наближену до тодішнього віце-прем´єра і міністра інфраструктури, щоб вони, до приїзду Президента, занесли туди якісь меблі, товари і створили видимість діяльності. Необхідного дозволу на безмитну діяльність від Держкомкордону і Держмитслужби у них не було», - повідомив він.

Як зазначив Сай, через деякий час Фондом Держмайна було проведено тендер за тендерних умов, які були прописані під цю конкретну компанію, і вони почали працювати.

«От це був дійсно сором, це було швидше схоже на кіоски на Троєщинському ринку з подібним же асортиментом товарів, а не на заклад безмитної торгівлі головного столичного аеропорту європейської держави. Тому, коли змінилося керівництво Мінінфраструктури і аеропорту «Бориспіль», було прийнято єдине

правильне рішення провести нормальний тендер і вибрати нормальних міжнародних операторів», - підкреслив він.

Оскільки термінал вже був зданий в експлуатацію та обслуговував пасажирів міжнародних рейсів, щоб не створювати їм незручностей, потрібно було все робити в авральному режимі - і розробку, і узгодження проектів, і будівництво, заявив Сай.

«Для функціонування магазинів необхідно мати склади площею від 1000 кв. м і більше, що відповідають певним вимогам тих самих Держкомкордону і Держмитслужби і мають знаходитися на території аеропорту, в спеціальному митному режимі МБТ, щоб на них можна було зберігати товари. От і уявіть собі ситуацію, коли б за таких умов до тендеру була б допущена і виграла іноземна компанія, яка не зареєстрована в Україні, не має досвіду роботи в Україні, не має команди досвідчених менеджерів в Україні, не знає вимог українського законодавства, не має підрядників, які могли б працювати за таких умов, не має складів на території аеропорту, а в аеропорту немає можливості виділити площі під будівництво таких складів, бо всі незабудовані площі вже давно приватизовані спритними ділками попередніх часів. В кращому випадку така компанія була б зараз на етапі узгодження проектів», - зазначив президент Асоціації магазинів безмитної торгівлі.

За словами Сая, прийнявши непопулярне, але обґрунтоване в тій ситуації рішення про допуск до тендеру компаній з досвідом роботи в Україні, аеропорт мав вже через пару місяців перші відкриті магазини, а менше як за пів-року повністю збудовані і функціонуючі магазини безмитної торгівлі, які відповідають всім вимогам міжнародного класу. При цьому практично не було допущено погіршення рівня обслуговування пасажирів, про що говорить відсутність будь-яких нарікань з їх боку.

Як повідомлялося раніше, компанія «БФ Енд ГХ Тревел Рітейл Лтд» заявила, що інформація, озвучена у програмі «Схеми», і пізніше розтиражована в статтях та інформаційних повідомленнях різних ЗМІ, не відповідає дійсності і містить цілий ряд фактичних помилок.

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus