УКРАЇНА

01:38

01.05

Влада

Травневий дарунок вітчизняним шанувальникам авто

0

Частка автомобілів іноземного складання істотно зменшиться. Натомість - різко зросте розмаїття тіньових схем ввезення авто в Україну та підсилиться роль митниці.

З 24 травня українська митниця розпочинає стягувати підвищене в 4-8 разів ввізне мито на легкові автомобілі. З 2-3-ї ставки імпортного мита на нові автомобілі вона зросте увосьмеро. Для вживаних автомобілів ввізне мито суттєво менше: для легковиків, якими користувалися до 5 років, воно зросло в 5 разів, для давніших - у 4.

Нові мита не торкнуться авто російського виробництва, оскільки їх поставляють за квотою. Крім того, нові норми передбачають, що українські автозаводи до 2009 року не платитимуть мита за ввезення комплектуючих.

Отож, нічого особливого не сталося. Нові введення логічні з точки погляду існуючих гравців ринку. Сьогоднішній ринок автомобілів в Україні переживає значне піднесення, чого не скажеш про загальносвітові тенденції. Більш того, на зміну торговельному бумові старих автомобілів надходить стабільний ринковий попит на нові авто.

Природно, динамічний бізнес безпосередньо пов’язаний з інтересами високопоставлених посадових осіб, котрі контролюють в Україні не тільки складання автомобілів, а й представляють інтереси закордонних компаній. Поза сумнівом, від цього виграють, насамперед, вітчизняні складальники автомобілів: «Автозаз», що перебуває під контролем народного депутата Таріела Васадзе, закарпатський «Єврокар» і, меншою мірою, «Укрпромінвест» Петра Порошенка.

По суті, нові правила дають змогу їм не тільки посісти наддомінуючу позицію на ринку, але й стати об’єктом уваги великих світових компаній. Річ в тім, що тепер величезну частку у розвитку українського ринку втрачають одразу кілька великих виробників: усі японські і французькі корпорації, Ford тощо.

Не зайве, щоправда, зауважити, що автомобілі марок Volvo, BMW, Chevrolet і деяких інших навряд чи втратять свій ринок, тому що їхня продукція, радше, належить до предметів розкоші, а не до засобів пересування. Потенційним покупцям цих марок автомобілів збільшення ціни не здасться чимсь недосяжним. Основний ринковий удар переберуть на себе виробники машин для «середнього класу», а це в основному японські і корейські компанії. Таким учасникам ринку, безсумнівно, доведеться або згортати до найменшого свою діяльність в Україні, або домовлятися з наявними гравцями, котрі контролюють нечисленні заводи, або самим інвестувати кошти для зведення нових підприємств.

Однак, вихід з такого перспективного з ринку, яким є український, ринково невиправданий, а зведення нових заводів може призвести до бюрократичних перешкод від українського автомобільного лобі. Таким чином, найбільш ймовірними можуть стати домовленості великих компаній, які сьогодні опинилися за бортом, із вже існуючими гравцями. А ті вже постараються свого не прогавити.

Ще одною можливістю виходу на український ринок є збільшення квоти на постачання автомобілів російського складання. Нагадаємо, що в РФ складають Ford і Renault. Однак, навряд чи автолобі і в Україні, і в Росії вважатиме такий варіант прийнятним. Імовірніше, прагматичні іноземці підуть найлегшим шляхом. Так що найближчим часом відбудеться різка інтенсифікація перемовин українських автомагнатів із закордонними корпораціями «другого плану», наприклад з «Huynday».

Поза сумнівом, частка автомобілів іноземного складання в Україні значно скоротиться, однак навряд чи дійде справа до цілковитого її скорочення. Крім того, природно: різко зростуть обсяги тіньового ввезення авто, а отже, зросте роль митниці. Радше, цьому сприятиме зниження якості автопродукції, яка вироблятиметься в Україні, через фактичну монополізацію ринку. Тай українські громадяни чомусь на відміну від чиновників вважають, що німецький «Опель» кращий від запорізького.

Аналітична група «Da Vinci AG»

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus