УКРАЇНА

21:04

26.02

Влада

Єврокомісію знову непокоїть канал «Дунай - Чорне море»

0

Єврокомісія дуже стурбована будівництвом Україною судноплавного каналу в дельті ріки Дунай, що може сильно зашкодити екології регіону, повідомляє «Німецька хвиля» з посиланням на прес-службу Єврокомісії

Брюссель будівництво каналу непокоїть насамперед тому, що він проходить через територію заповідника, який перебуває під спеціальним захистом ЮНЕСКО. Комісія стурбована тим, що Україна не провела всебічної оцінки і громадського обговорення того, як будівництво каналу може вплинути на екологію.

Відповідно до висновків Єврокомісії, будівництво каналу за таких умов може спричинити значну і непоправну шкоду екологічній системі дельти Дунаю. Брюссель нагадує, що відтак Україна порушує деякі міжнародні зобов’язання. Зокрема Конвенцію про охорону ріки Дунай, Конвенцію про оцінку впливу на навколишнє середовище в трансграничному контексті і Конвенцію про водно-болотні угіддя, які мають міжнародне значення.

Нагадаємо, що 27 липня Європейська комісія з тих самих причин закликала Україну призупинити будівництво каналу «Дунай-Чорне море» до роз’яснення усіх відкритих питань.

Україна ухвалила рішення про відновлення судноплавного каналу через гирло Швидке. За результатами державної екологічної експертизи, виконання відбудовних робіт не спричинить негативного трансграничного впливу на екологію регіону.

Однак свій рішучий протест проти будівництва глибоководного судноплавного каналу «Дунай - Чорне море» висловила Румунія. Також прозвучав протест Всесвітнього фонду дикої природи (WWF) проти будівництва Україною судноплавного каналу в частині охоронюваної дельти Дунаю на території державного біосферного заповідника «Дунайські плавні». Суворій критиці піддали будівництво і німецькі екологи, зокрема Екологічний фонд «Euronatur». Крім того, із критикою виступив Канцлер Німеччини Герхард Шредер під час свого недавнього візиту в Румунію.

Будівництво каналу «Дунай - Чорне море» почалося в травні поточного року. Довжина каналу – 3,5 км, глибина – понад 8 м, ширина – 85 м. Відповідно до розрахунків, він забезпечить надійний зв’язок Дунаєм країн Європи, Азії і Близького Сходу. Канал розрахований на судна осадкою 7,2 м.

Українська сторона заявила, що в цьому випадку йдеться не про будівництво, а про відновлення судноплавного каналу, який функціонував в українській частині дельти Дунаю до початку 90-х років минулого сторіччя, а роботи проводяться тільки за межами Біосферного заповідника.

Україна також заявила, що відновлення каналу через українську частину дельти Дунаю значно поліпшить соціально-економічну ситуацію в українській частині придунайського регіону. На сьогодні усі три існуючі судноплавні канали розміщені на території Румунії, через що українські суднобудівні, судноплавні та інші підприємства зазнають значних збитків.

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus