УКРАЇНА

07:34

21.07

Влада

ЄС вимагає зупинити будівництво каналу в гирлі Дунаю

0

Європейський Союз попросив Україну призупинити спорудження судноплавного каналу в гирлі Дунаю, яке, на думку Євросоюзу, може зашкодити довкіллю. Про це повідомило Радіо «Свобода».

Від самого початку, коли Україна оголосила про намір побудувати власний судноплавний канал до Чорного моря, її ніхто не підтримав. Спочатку свій протест проти проекту висловила Румунія, а два місяці тому у суперечку довкола каналу втрутилися й Сполучені Штати, нагадавши українському урядові, що на його ж прохання територія взята під охорону ЮНЕСКО і визнана екологічною зоною. Критики будівництва вважають, що канал забруднить найбільші у Європі болотяні луки в гирлі Дунаю.

Після переговорів у Бухаресті із українською делегацією генеральний директор Європейської Комісії у справах довкілля Кетрін Дей повідомила, що ЄС просить Україну зупинити будівництво, поки екологи цілковито не дослідять наслідки судноплавства через український канал.

Водночас заступник міністра закордонних справ України Олександр Моцик пообіцяв у Бухаресті, що Україна зробить все для уникнення негативних екологічних наслідків, але зупиняти спорудження каналу не буде, бо має на це право. «У гирлі Дунаю три канали, і жоден з них не належить Україні”, – сказав заступник міністра.

Головним аргументом міністра транспорту Георгія Кирпи є те, що канал щорічно даватиме прибуток у 50 мільйонів доларів і що це сприятиме економічному розквіту регіону.

Гирло Дунаю – це дуже динамічна екосистема, вона постійно змінюється зі зміною потоків води у гирлі, каже координатор охорони Дунайського й Закарпатського регіону Фонду Майкл Балтзер: «Будь-які зміни у гирлі позначаться на цілому гирлі. Ми знаємо це із досвіду румунського каналу Селіна, як він вплинув на ціле гирло. І український уряд добре знає про шкоду, завдану каналом Селіна українській частині гирла Дунаю». На запитання, які шанси, що уряд України зупинить проект, Майкл Балтзер відповів: «Роботи над каналом почалися, але вони ідуть повільно. Поки що гирлу не завдано великої шкоди, і є шанс зупинити будівництво. Ми розуміємо український уряд і те, що канал економічно важливий для України, але ми кажемо, що це не найкраще рішення. Є інші варіанти, які принесуть такі ж економічні переваги, але не матимуть екологічних наслідків».

ЮНЕСКО та міжнародна організація захисту водного басейну «Рамсар Ветленд» (Ramsar Wetland) запропонували наразі два інші варіанти спорудження каналу, причому, як кажуть екологи, ці варіанти нічим економічно не гірші від українського.

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus