УКРАЇНА

06:21

23.06

Влада

Чи зможе в газотранспортний консорціум вклинитись третій?

0

Директор енергетичних програм центру ім. Разумкова Володимир Саприкін вважає, що це цілком можливо

- Ким буде фінансуватися газопровід Богородчани-Ужгород?

-Оскільки газотранспортний консорціум створено в пропорції 50 на 50, то це буде спільне фінансування і спільне будівництво. Йдеться про будівництво лише цього відрізка.

- Чи відомо вже, що саме Росія кладе у статутний фонд створюваного консорціуму ?

-Відомо, статутний фонд зараз становить 1 млн. доларів. Тобто – кожна із сторін внесла по 500 тис. Це тільки статутний фонд, оскільки на цю суму неможливо збудувати жодного газопроводу. Вартість газопроводу Богородчани-Ужгород становитиме приблизно 300 млн. доларів.

-Тобто іншим сторонам поки що нічого робити у новостворюваному консорціумі?

-Іншої, третьої сторони, поки що не існує. Проходила низка переговорів, що німці бажають, ще була понад дюжина бажаючих. Проте сьогодні такі реалії, що є дві сторони – Росія і Україна.

- Газова угода до 2030 року означає, що третя сторона не з’явиться? Це не закриє можливість для інших потенційних учасників консорціуму?

- Скоріше за все теоретичне входження третьої сторони можливе.

- Теоретично, а практично?

-Практично також можливе. Якщо дві сторони погодяться на це. Богородчани-Ужгород – маленький газопровід, і він не робить погоди в стратегічному напрямку транспортування газу до Європи.

- Нафтові угоди означають, що Україна використовуватиме „Одеса-Броди” лише у реверсному напрямку?

-Ні. Це документ загальної дії, який дуже обережно описує співробітництво загальними словами. Що стосується „Одеса-Броди”, то стаття 6 цього документу наголошує, що обидві сторони забезпечують оптимальну роботу нафтогону „Одеса-Броди”. Включаючи постачання російської нафти за напрямком Броди-Одеса через нафтотермінал „Південний”.

Однак ця стаття не перекреслює прямого використання. Там не написано, що реверс буде до кінця угоди. Є можливість прямого використання нафтогону – для транспортування з Каспію.

-Тобто Росія може стати оператором і в постачанні каспійської нафти в Україну?

-Були певні спекуляції щодо того, що Україна передає операторські функції над нафтопроводами Росії. Ні, цього не відбувається. Просто новиною є те, що єдиним оператором, який постачатиме нафту до кордону України є „Транснафта”. А не десятки компаній, як це було раніше.

-Фактично Росія стає монополістом в постачанні нафти до України.

-Так. Тут є певна дискримінація щодо Казахстану. Бо йому необхідно буде мати справу з “Транснафтою”. Вони будуть мати справу лише з росіянами, і ми лише з росіянами.

-Диверсифікація для України є неможливою?

- Це відносний маневр. Росія, я гадаю, залишить якусь нішу для транспортування казахської нафти. Але питання у тому, що казахська нафта йде територією Росії. Без Росії Казахстан ніяк не обійдеться.

Розмовляв Сергій Руденко

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus