УКРАЇНА

20:37

24.05

Влада

Кінець пивної війни?

0

15 квітня Верховний суд України відмовив компанії «Оболонь» в перегляді рішення Апеляційного суду міста Києва і свого рішення, які ддавали змогу «Сарматові» придбати частину акцій «Оболоні».

Фактично ВСУ після двох років судових позовів між двома пивними гігантами країни поставив якщо не остаточну, то досить вагому крапку у війні, якій багато хто надає не тільки економічного, але й політичного підтексту. Природно, такий позов стане добрим юридичним уроком для фахівців у корпоративному праві, однак навряд чи цілком задовольнить ЗАТ «Сармат».

За оцінками експертів, «Сармат» навряд чи ставив своєю метою купівлю акцій у теперішньому обсязі. Дійсно, споконвічно стратегія припускала швидке скуповування контрольного пакета, що дозволило б «Сарматові» фактично знищити одного з основних своїх конкурентів. На це вказує, наприклад, вибір часу первісної скупки акцій – кінець березня 2002 року. Тоді країна була зайнята обранням нового парламенту, а почесний президент «Оболоні» - Олександр Слободян - був більше заклопотаний своїм проходженням до ВРУ, аніж економічними питаннями.

Тому «Оболонь» зайняла зовсім іншу тактичну позицію, затягуючи конфлікт численними судовими позовами, що в кінцевому підсумку не тільки затягло остаточне рішення, але й призвело до зміни кон’юнктури ринку. І сьогодні виграш «Сармата», що заволодівши пакетом акцій, не одержав підприємства цілком, виглядає сумнівним. Адже крім фінансових дивідендів, що навряд чи такі життєво необхідні SCM - власникові ЗАТ «Сармат», компанія по суті не одержала нічого, крім хіба що невдало проведеної кампанії поглинання.

Мало того. Поки «Сармат» і «Оболонь» провадили затяжні юридичні війни, на ринку все активніше почав утверджуватися ще один конкурент, що, по суті, і став переможцем, принаймні, в економічному контексті. Йдеться про компанію Baltic Beverages Holding (ВВН), що, продавши Славутський солодовий завод, вирішила інвестувати кошти в новий броварний завод у Києві. Нагадаємо, що цій компанії й так уже сьогодні належать два українських заводи: Львівський і Запорізький.

Варто зазначити, що сьогодні на ринок усе активніше просувається не тільки продукція цих вітчизняних підприємств, але й російська торговельна марка «Балтика». Так що, з огляду на те, що «третій незайвий» і так уже має близько 20% ринку, подібна активна експансія закордонних броварників може серйозно похитнути позиції інших лідерів, до яких належать і «Сармат» з «Оболонню».

І якщо для киян така ситуація виглядає теж не надто привабливо, але може компенсуватися нарощуванням виробничих потужностей, то для донеччан ситуація є трохи гіршою. По-перше, заводи групи «Сармат» контролюють близько 15% ринку (у порівнянні з «Оболонню», що має приблизно 26%), по-друге, основним підгрунтям купівлі «Сарматом» «Оболоні» була експансія Центральної і Західної України.

З урахуванням того, що донецькій пивній групі так і не вдалося одержати під контроль Київський пивзавод «Оболонь», потужності підконтрольного «1-го Київського пивзаводу» майже не використовуються, а ВВН усе активіше працює на ринку, перемогу ЗАТ «Сармат» можна назвати не такою вже й солодкою. Єдиним корисним надбанням для ЗАТ «Сармат» радше є досвід провадження таких кампаній на всеукраїнському рівні, а також моральне задоволення формальною юридичною перемогою.

Аналітична група «Da Vinci»

Джерело: proUA

Теги:

Версія для друку
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Партнери портала

Price.ua - сервіс порівняння цін в Україні
Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2016 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus