УКРАЇНА

11:26

23.11

Над підйомом судна працює близько півтисячі фахівців

Над підйомом судна працює близько півтисячі фахівців

Більше ніж 600 млн. євро і сім років роботи - у стільки обійшлася Італії дурість одного капітана

16 вересня біля італійського острова Джильо стартувала унікальна за своїми масштабами і складністю операція: підйом напівзатопленого круїзного лайнера Costa Concordia.

Costa Concordia - 290-метрове 9-палубне судно водотоннажністю 114,5 тис. тонн - зазнала аварії біля узбережжя Тоскани в Тірренському морі в ніч на 14 січня 2012 року. Причиною катастрофи, яка забрала 32 людських життя, став людський фактор: капітан Франческо Скеттіно підвів корабель надто близько до берега, в результаті чого Costa Concordia з 4200 пасажирами і членами екіпажу на борту налетіла на скелі і, незважаючи на всі наявні системи безпеки, стала тонути. Пізніше капітан назве себе «рятівником судна», а те, що сталося - «банальною випадковістю», проте всі його дії - з поспішною втечею з тонучого корабля включно - змушують припустити, що те, що трапилося, носило, на жаль, все-таки закономірний характер.

На підготовку до підйому океанського гіганта пішло більше півтора року.

Підйом гіганта: закріпити, вирівняти, стабілізувати

Про подальшу експлуатацію судна, що залишилося лежати на боці на місці катастрофи, мова не йшла спочатку - ушкодження виявилися надто «смертельними». Залишати все, як є, було небезпечно: «переварити» величезний корабель самостійно екосистема острова не в силах, а дно біля Джильо є заповідним за наявною там морською флорою і фауною. З тієї самої причини не підійшов і варіант з розпилювання Costa Concordia на місці. Залишалося одне: відновлювати плавучість корабля і буксирувати його для подальшої утилізації подалі від острова.

Загалом процес «рятування» від судна включає близько 10 етапів. За минулі 20 місяців корпус лайнера був закріплений на морському дні, щоб утримати корабель від скочування під час підйому. На другому етапі в лівий борт були вмонтовані величезні кесони: під час вирівнювання судна в них як баласт заливалася морська вода, в наслідку ж вони повинні сприяти плавучості судна. Крім того, під кілем була споруджена спеціальна платформа, на яку повинні поставити корабель.

По лівому борту корабля закріплено 56 сталевих тросів, за допомогою яких підйомний механізм вирівнює судно. Крім того, деякі джерела повідомляли ще й про 12 гідравлічних стовпів, які підштовхують корпус з правого борту. Працювати доводиться вкрай обережно: у разі якби судно розламалося або перевернулося, пішовши на велику глибину, операція не обмежилася б запланованими 12 годинами, а наслідки для екології були б непередбачуваними. Тому операція, початок якої було заплановано на 6:00 ранку за місцевим часом, стартувала з тригодинною затримкою: напередодні розбушувався шторм, і фахівцям був потрібен додатковий час, щоб перевірити працездатність усіх систем.

В операції була задіяна спеціальна плавуча платформа і близько 500 фахівців. 120 людей - це водолази, 70 - зварювальники, яким належить латати проломи, отримані лайнером при зіткненні зі скелями. Ще 10 осіб - морські біологи з Університету Генуї і Римського університету Ла Сапієнца - ведуть моніторинг навколишнього середовища. Крім того, на Джильо приїхали 350 журналістів з усього світу, щоб повідомляти про те, що відбувається, безпосередньо з місця подій.


Екологічна міна сповільненої дії

Спочатку вартість робіт з підйому та утилізації судна оцінювалася експертами в 300 млн євро, однак зараз називаються суми в 600 і більше мільйонів. Сума величезна, але тут слід розуміти, які загрози таїть у собі досить проіржавілий за минулі місяці океанський гігант.

Паливо з його баків - перше, що могло отруїти місцеве узбережжя - було відкачане незабаром після катастрофи. Однак на борту, згідно з описом з лайнера, опублікованим італійськими ЗМІ, залишилися значні запаси інших токсичних речовин: мастильні матеріали, інсектициди, клей, фарба і розчинники. Крім того, Costa Concordia досі зберігає в собі 10 великих резервуарів з киснем і близько 4 тис. літрів вуглекислого газу.

Крім того, в холодильниках і морозильних камерах судна залишаються запаси провіанту, приготовані для 4200 пасажирів і членів екіпажу: молоко, сир, яйця, овочі, морозиво, різне м´ясо і морепродукти. І за минулі місяці ці ласощі прийшли в такий стан, що навряд чи порадують навіть крабів. Тому, щоб уникнути забруднення, навколо лайнера було встановлено два великих кільця з бонів з абсорбуючими губками, які повинні зібрати сміття, що залишилося.

Фінал - порізка на метал

Тепер Costa Concordia спробують знову поставити, так би мовити, «на воду» : лайнер перевірять на плавучість, підлатають пошкоджений корпус і готуватимуть до подальшого підняття і буксирування в порт. Крім того, за допомогою дистанційно керованої субмарини експерти сподіваються знайти тіла зниклих безвісти людей - італійки середніх років і чоловіка азіатського походження, який працював на борту офіціантом.

А навесні наступного року має відбутися наступний масштабний етап робіт: буксирування в порт тосканського міста Пьомбіно, де корабель почнуть різати на метал. Орієнтовно процес утилізації затягнеться на п´ять років. У разі ж якщо порт не зможе прийняти судно, італійська влада спільно з судновласником будуть шукати альтернативні варіанти розв’язання проблеми.

Джерело фото: Стоп-кадри відеотрансляції, SplashNews

Теги: море, технологія, Costa Concordia

Версія для друку
коментарі powered by Disqus
Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

Архів Експорт Інформатор Про нас / Контакти

   Copyright © 2014 Коментарі: Всі права захищені.

Яндекс.Метрика Система Orphus